Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2011

ΧΡΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ

Χρώματα και μουσική
   
Μερικά ενδεικτικά παιχνίδια για να παντρέψουμε χρώματα και μουσική


Παίζουμε κάθε μέρα παιχνίδια  και με ένα χρώμα
Τα παιδιά ανακαλύπτουν αντικείμενα του σχολείου για κάθε χρώμα , φέρνουν  κάτι από το σπίτι  για κάθε χρώμα.
Δίνουμε στα παιδιά να ακούσουν για κάθε χρώμα και ένα μουσικό  ήχο.
Για το κόκκινο το τύμπανο
Για το πράσινο τη μαράκα
Για το μπλε το τρίγωνο
Για το κίτρινο τα κουδουνάκια
Για το μωβ τα πιατίνια
Ακούνε το μουσικό όργανο και βρίσκουν  το αντίστοιχο χρώμα , στη συνέχεια  ζωγραφίζουν με το αντίστοιχο χρώμα. Έχουμε την  κόκκινη, την πράσινη, κλπ  ζωγραφιά.
Δημιουργούμε με κορδέλες κύκλους , φτιάχνοντας έτσι την κόκκινη , την μπλε, ….. χώρα. Τα παιδιά ,  κάθε φορά  που εμείς σηκώνουμε ψηλά το αντίστοιχο χρώμα, πηγαίνουν στην αντίστοιχη χώρα, στη συνέχεια μόνο με τη λέξη  κάθε χρώματος και στο τέλος με το άκουσμα  μόνο του μουσικού  οργάνου.
(αυτά τα παιχνίδια θα γίνονται σταδιακά , την πρώτη μέρα ξεκινάμε με ένα ή δυο χρώματα και  στη συνέχεια προσθέτουμε και ένα ακόμη ανάλογα με το πόσο έχουν κατακτήσει την εννοιολογική προσέγγιση τα παιδιά)
Στο τέλος θα γίνει η ανακεφαλαίωση. Θα γίνει το πάντρεμα των χρωμάτων, ανακατεύουμε τη μουσική με τα ανάλογα χρώματα. Έχουμε κορδέλες χρωματιστές  όσες και τα παιδιά .  Τα παιδιά καλούνται να διαλέξουν την κορδέλα που  ταιριάζει  στο αντίστοιχο μουσικό όργανο και να χορεύουν με αυτή κάθε φορά που ακούγεται το αντίστοιχο όργανο.
 Σε  μεγάλο  λευκό χαρτί του μέτρου, τα παιδιά ζωγραφίζουν με χρώματα δακτυλομπογιές. Ακούνε το μουσικό όργανο και ζωγραφίζουν με το αντίστοιχο χρώμα, αλλάζει το μουσικό όργανο αλλάζει και το χρώμα.  Δίνουμε στο τέλος  τίτλο στον πίνακα.
Η ορχήστρα των χρωμάτων . Τα παιδιά παίρνουν τώρα τα μουσικά όργανα  Δημιουργούμε την ομάδα με τα πιατίνια, με τα τύμπανα, με τις μαράκες , με τα τρίγωνα, με τα κουδουνάκια. Στην αρχή θα είμαστε εμείς ο διευθυντής ορχήστρας και κάθε φορά που θα σηκώνουμε και ένα χρώμα κορδέλας  ,  καλούνται  να παίξουν τα παιδιά με το αντίστοιχο μουσικό  όργανο. Στην αρχή  εναλλάσσουμε τις κορδέλες αργά  και στη συνέχεια πιο γρήγορα. Στη συνέχεια διευθυντής  της ορχήστρας μας γίνεται κάποιο παιδί και εμείς γινόμαστε μέρος της ορχήστρας.  

(αυτές είναι μερικές δραστηριότητες για την προσέγγιση μουσικής και χρωμάτων στο νηπιαγωγείο)



1 σχόλιο:

  1. Σ΄αυτούς τους σκοτεινούς καιρούς,έχουμε ανάγκη από χρώματα και μουσική.
    Ας είναι τα παιδιά τουλάχιστον χαρούμενα...
    Ευχαριστούμε Σοφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή